Stoff korger.

Har i dag bare sydd og sydd og sydd. Det er fordelen med å ha ferie og det regner og blåser ute :o)). Var innom og kikket rundt omkring i blogglandia, og der var det ei som hadde lagt ut mønster på disse søte stoffkorgene,
http://ayumills.blogspot.com/2008/05/tutorial-fabric-basket.html
madonna konsert 001

Jeg har sett disse før, og tenkt at de var kjempe kjekke, og sånn skulle nå jeg også sy en gang...hi, hi.... Så når jeg fant oppskriften på de i dag, var det bare å sette i gang :o). Var utrolig enkle, og fin måte å bruke rester. Jeg har brukt lilla som hovedfarge, men en kan jo bruke mange reste lapper.

madonna konsert 003

Den store bruker jeg til å ha hekletøyet mitt i ( enda ett lagsiktig prosjekt, hi, hi) og den lille til å ha handsøm saker i, sånn som saks, tråd, fingerbøll og nåler.

Jeg bobler over av syenergi nå, så jeg er såååå glad for at jeg har en hel uke til av ferien min igjen, og ingen planer. Deeeeeiliiiig :o)))

 Jo, jeg har en plan i neste uke, og det er å sy ilag med Målfrid og Linda. Det gleder jeg meg veldig til:o))......

God syhelg, alle sammen !!!!

5 kommentarer

Laila

01.08.2009 kl.00:43

Du har fått aldeles kikk igjen du, ja. Eg har laga posepose til svogern, og toppane til dekkebrikkene. Så er midten til løperen ferdig, Og løperen er quilta og lukkekanten sydd på. Bare resten igjen.... Men tusen planer i hodet. Har du sett det teppet Gull av gråstein i quiltemagasin 6/08??????? Heilt meg?!Heldige Målfrid og Linda som får sy med deg, og heldig du som får sy med dei.

Marita

01.08.2009 kl.10:20

Så skjønne og perfekt også til smågaver. Fant du mønsteret på nettet? Eller hvem selger det, vet du?

Laila

01.08.2009 kl.13:01

Flotte korger i flotte fargar. Det er fleire som har desse på "to-do-lista" :)

Alma Merethe

01.08.2009 kl.19:26

Korgene ble kjempefine og lekre. Tenker de blir populære..Ha ei fin fin sommerhelg...

Anne Lise

02.08.2009 kl.09:09

Korgene dine er kjempefine. Men hvor store har du tatt kvadratene? Jeg har også sydd noen av disse, men jeg får ikke plass til noe hekletøy oppi. Men har gitt bort noen med te-lys i som presang. Det har vært veldig populært, og så var det ei som skulle ha den som snopskål på kjøkken. De kan brukes til så mangt. Nyt siste ferieuka godt.