Strikkemappe og strikkepinne-etui.

Denne helgen har jeg fått sydd litt, og jeg har virkelig stor kost meg. Guttene har vært på tur eller jobb, så det har kun vært meg og hunden som har vært hjemme. Da trengen en ikke planlegge noen måltider eller handling, bare gjøre som en selv vil, og selvfølgelig en liten luftetur med hunden...:o)...

Jeg har lenge sett på desse flotte strikkemappene og de små strikkepinne-etuiene som mangen i blogglandia har sydd. Strikkemappe har jeg prøvd meg på tidligere, men den ble så liten at det ble en toalettveske til min yngste sønn istedet . Men i går kveld tok jeg sats og prøvde meg igjen, ble litt prøving og feiling, men jeg fikk det til tilslutt. Den ble akkurat slik jeg ønsket, og da blir en fornøyd...:o))....

Stoffet er et KOKKA stoff som jeg har hatt liggende lenge, tror det var en feilbestilling jeg hadde for noen år siden, selvfølgelig noen meter. Men jeg syntes det ble kjempe skjønt til dette prosjektet, spesielt når en skal prøve og feile.

Disse strikkepinne-etuiene var utrolig kjekke og smarte til å ha i strikkemappen. Da har en alt samlet og det en trenger på en plass. (ikke helt fornøyd med stikkningsømmen...:o((...)

Da er det ihvertfall ikke utstyret det står på.....hi, hi...

Det blir nok flere slike....:o)).... litt kjekkere og finere enn å ha strikketøyet i en plastpose, ikke sant?

5 kommentarer

jane elin vik

07.08.2011 kl.13:40

Den likte eg, men har eit spørsmål : kor har du fått tak i dei merkelappane som er sydd på.

07.08.2011 kl.16:10

De var utrolig skjønne! Gleder meg til å se de på ordentlig! Jeg vil også igang med å strikke slike kluter som du strikker, så de må jeg også få kikke på ;-) Fin søndag til deg!

klem fra Linda

07.08.2011 kl.16:23

Kjempe fine ....og nå ble jeg inspirert til å sy

Har lenge tenkt på strikke pinne etui.....men selve vesken ser så avansert ut

Kreativ kveld til deg

07.08.2011 kl.23:20

Hei!

Takk for besøk (og kommentar) på bloggen min.

Fin strikkemappe du har sydd. Har sydd nokon liknande for ei stund sidan,

kjekke og praktiske.

Ha ei fin veke!

Jan Chr

12.01.2012 kl.20:17

Hei. Ser etter en slik mappe til kona og lurer på om du selger slike? Vil i tilfelle ha en slik, men kunne trengt minst tre etui...forferdelig mange strikkepinner i huset. Håper på positiv tilbakemld