Over the river......

JIPPI....

Første panelet med stichery til teppet "Over the river an Through the woods" fra Crab apple Hill er nå ferdig

JIPPI....

Dette sticheriet har jeg virkelig kost meg med, gleder meg til å begynne med en av de to andre som hører til teppet.

Ellers så går det mye i strikking her hos meg.

Da vi er inne i en kald årstid og jeg har to hunder som gjerne vil ut og tisse litt, så fant jeg ut at jeg måtte ha meg noen nye votter og lue. Oppskriften har jeg funnet på Garnstudio og garnet jeg har strikket i er Nepal. Det var ett garn som egnet seg godt til votter og lue, for det var fast og godt, samtidig mykt og deilig. Så nå fryser ikke ho mor lenger på ørene eller på fingrene.

Den ene sønnen min driver med dykking og klaget at han frøs sånn på fingrane når han kom opp på land igjen etter å ha dykket. Da kastet mor seg over garnkorgen og fant noe fritidsgarn og strikket et par med votter til gutten. Nå gjenstår det bare å feste trådene og få de i vaskemaskinen til toving.

Minste mann han ville også ha nye votter, har jo bare strikket noen par til han fra før...:o))...han ville ha noen nye "nasse nøff" votter. Det betyr neon rosa med innslag med hvitt.....jada....han vet hva han vil den gutten...:o))...

Er strikket i fritidsgarn fra Sandnes Garn disse også. Har litt igjen enda på disse, men dette er også noe jeg kaller kose arbeid, så da går strikkingen av seg selv.

Skal se om jeg husker å ta bilde av de når de er ferdig tovet...:o))...

Ha en fortsatt kreativ uke!!!

4 kommentarer

passion4lifeandtravel

04.02.2012 kl.20:40

Så utrolig mye fint du har laget :-)

Linda

04.02.2012 kl.20:40

Flittige deg! Det er virkelig et nydelig sticherymotiv du har holdt på med! Akkurat nå har jeg ingenting jeg holder på med, litt merkelig. Luen og vottene var bare knallfine! Klem fra Linda :-)

Anne Lise

06.02.2012 kl.21:47

Stitcheriet ditt ble flott. Lykke til med de to neste delene...:-)

Knalltøff lue og votter. Tenker de varmer godt..... og guttene er vel heldige som bare kan si hva de vil ha og så er det klart "på et blunk". Kjempebra Siv. Stor klem

Marit Hegelstad

10.04.2012 kl.22:40

Så kjekt å se det du har lagt ut på bloggen din. Jeg holder selv på med nettopp dette teppet. Jeg syr det i 'isblå' farger. Lykke til, hilsen fra Orre på Jæren