Ny symaskin og søt heklet babysmekke.

Ja, tiden flyr når en koser seg....nesten ikke tid til blogging...:-D....

Grunnen til at jeg koser meg slik for tiden er at jeg har fått min drømmesymaskin i huset:

Det var julaften, bursdag, 17.mai og påske høytid på samme tid når jeg satt på syrommet mitt og pakket opp denne doningen...eller DRONNINGEN.....som jeg kaller den...:o))...helt uvirkelig, men sant. En drøm har gått i oppfyllelse....johoooo....skulle bare ønske jeg hadde flere timer i døgnet og masse mer fritid, slik at jeg kunne fått brukt den mer...men, den står nede på syrommet mitt og venter på meg når jeg får noen minutter til overs en gang!

Litt har jeg fått sydd med den...dagen etter den kom hjem til meg, fikk den være med på tur til Frekkhaug, for å besøke Kari( som også hadde fått en ny maskin i huset). Da fikk vi begynt å sy AnnaKa sin Håndbagasje veske:

Vi falt for disse skjønne uglene som blir fronten på vesken. Vi kaller dem Herr og fru Ugle, min er Herr Ugle (turkise) og Kari sin er Fru Ugle(rosa).

Bilde av ferdig produkt vil komme ...:o))....

Ellers så koser jeg meg med hekling for tiden. Fant et utrolig skjønt mønster på babaysmekker på denne bloggen: http://knitnetty.blogspot.com/2012/03/oppskrift-pa-heklet-smekke.html

Denne bloggen er bare kjempe fin, ho lager så mye flott den dama, verdt å ta turen innom for en titt.

Nå i helgen har jeg heklet 3 slike smekker, manglet desverre et nøste i hvitt, så 2 ble ikke helt ferdig. Men denne er helt ferdig og jeg synes den ble bare helt bedårende:

Denne blir det garantert flere av, jeg er ikke noen erfaren hekler, men denne var utrolig gøy å lage....

Tror jeg vet om en prinsesse som skal få denne....:o))....

Nærbilde av sommerfuglen:

Søt, ikke sant???

Ha en fin uke alle sammen!!!!

5 kommentarer

Malin

13.05.2012 kl.22:09

Flinke deg :-D

Målfrid Kallekleiv

13.05.2012 kl.22:24

Du er så flink, Siv! Så kjekt å se at du har nådd målet ditt - slitan med ny symaskin :-)

Grete

14.05.2012 kl.06:34

Veldig veldig søt smekke og den symaskinene, ser nesten ut som en datamaskin, men så har den jo det også ikke sant. Ikke rart du koser deg for tida :)

Anne Lise

06.06.2012 kl.15:51

Ja, smekka er bare helt skjønn. Den + en rosa også har min lille prinsesse fått, dvs. ho får de når jeg kommer hjem fra Paris. Takk for hyggelig besøk Siv og kos deg videre med "Dronninga" di.

Klem fra meg

30.06.2012 kl.10:50

Så fin smekke du har heklet ;)