Strikking av Kari Traa lue og votter...

Er ikke blitt så mye sying fortiden, men strikkepinnene går varme.
I romjulen og frem til nå har jeg strikket 4 par votter:

Er bare 3 par som vises her, det 4. Paret er lik det koksgrå paret på bilde. De er foresten strikket i Fritidsgarn fra Sandnes Garn, mønsteret heter "ekte sjøvotter" og designet av Petronella.

Disse var utrolig kjekke å strikke, kanskje fordi det var så friske og flotte farger jeg strikket i. Garnet er Tove fra Sandnes Garn og mønster heter "Brennende Kjærlighet" fra Jorids mønsterbutikk .

Siste par ut er votter som jeg har strikket etter mønster fra Drops, garnet er Alpakka fra Sandnes Garn. På Facebook er jeg med en vottealong, der vi får ett stikkord hva vottene vi skal strikke må ha i mønsteret. Nå i januar skulle det være striper, dermed valgte jeg disse. Nå gleder jeg meg til februar, lurer på hva som skal være i vottene da???!!!...:-))...

Det siste jeg har strikket er en Kari Traa lue. Den var utrolig enkel og kjekk å strikke. Fant oppskriften hos nikostrikk.blogspot.no. Flott mønster med bilder som forklarer fremgangsmåten.

Tror grunnen til at jeg synes det er så gøy å strikke votter fortiden, er nok fordi jeg har lært meg magic loop metoden. Jeg strikket begge vottene samtidig...:-))....

5 kommentarer

Sigrid

20.01.2013 kl.22:28

Digger Bloggen din

21.01.2013 kl.19:26

Flotte strikketing. Lua er knall - kanskje jeg må prøve meg (en gang). Det du sa om å strikke begge votter samtidig høres spennende ut. Må nok ha et kurs på det.....Stor klem...:-)

Marita

29.01.2013 kl.13:41

Magic loop er genialt! Jeg har lært det og har brukt det siden, både på votter, sokker og nå sist; Armene til mariusgenseren min. De sjyvottene var forresten lekre!

hege

12.02.2013 kl.16:11

Kjempe flotte votter, godt å kunne variere litt med forskjellige håndarbeid :) Artig å stikke innom her :)

Margit

12.03.2013 kl.10:19

Så flotte vottar og huer !! Eg er snart ferdig med mine PIF gaver og siden du var den eine vinnaren så treng eg adressa di ;o)

Her er ei lenke til innlegget på min blogg http://quiltetankar.blogspot.no/2012/06/kjenner-du-til-pif.html

Håpar du har fine dagar ;o)

Klem frå Margit