Forberedelser til Norsk Quiltefestival.

Nå nærmer det seg med raske skritt til jeg skal dra til Gardermoen og Norsk Quiltefestival....ååååå, som jeg gleder meg..:-).

Jeg har da meldt meg på 3 kurser...det var jo så mangen flotte kurs å velge mellom, med mangen fantastiske kursholdere.

De kursen som jeg skal gå på er "Marmalade Quilt" med Sue Daley, "Cinnamon Stars" med Jo Morton, og til slutt "Små kurver" med Ellen Borge...:-)

I denne forbindelse så må en jo ha en ny veske som en har sydd selv, ikke sant?...:-)...

For ca 2 år siden begynte jeg og en vennine å sy "håndbagasje" av AnnaKa. Men av en eller annen merkelig grunn ble min til en UFO......rart dette...men nå som jeg har hatt ferie bestemte jeg meg for å sy denne ferdig...og jeg klarte det...jippi...happy dancing...johoooo!!!!

Plass til mangen nye syprosjekter/stoffer oppi denne...:-)...

Siden jeg også skal på kurs med Sue Daley, så hadde jeg lyst til å sy noe av hennes mønster. Har alltid synes at det å sy over papir er litt skummelt ( derfor jeg har meldt meg på 2 håndsøm kurs på festivalen), men kjøpte meg ett av hennes mønster som heter "Handy Hussif". Og vet du, det var jo ikke skummelt å sy det. Mønsteret hennes og de flotte videoene ho har på nettsiden sin var jo så greie å følge.

Så jeg ble jo ferdig med den også....klapper meg selv på skulderen...hi, hi.

Da jeg skulle sjekke om jeg fant en fin knapp jeg kunne bruke i boksene mine, så fant jeg disse knappene som passet jo så fint...(ææææ, ikke husker jeg når jeg kjøpte de...:-/...)

Så nå er alt klart til å gå på kurs...:-)...

Gleder meg å treffe mangen andre quiltedamer... Håper vi treffes der..:-)

Ingen kommentarer

May Britt

28.08.2014 kl.11:01

Kjempefin veske og symappe. Tror det er mange som kommer med nye vesker og sypunger den helga. Gleder meg kjempemasse. Tre kurs på meg også denne helga.

Skriv en ny kommentar

sivquilt

sivquilt

46, Bergen

Er en stordabu som har flyttet til Bergen. Har 3 sønner, en er -94 modell og 2 er -92 modeller. Er glad i alt som har med håndarbeid å gjøre, som quilting, brodering, hekling og strikking.